bij Calumet in Amsterdam!
Dat na een inspirerende ontmoeting die dag met twee zeer bevlogen fotografen uit deze stad;
Ton Werkhoven en Hans de Kort.
Beide uitgerust met een enorme passie voor fotografie!
Enfin, na deze afspraken was er nog een boodschap in de hoofdstad.
Analoge problemen oplossen met deze Fuji film!
Een update na dit onderstaande artikel te hebben gepubliceerd op FB//
Tot mijn grote verbazing werd ik vandaag, zaterdag, gebeld door door de manager van Calumet Amsterdam. Achteraf toch nog die warme douche!
Een zeer prettig gesprek met excuses over deze behandeling, daarnaast wordt niet alleen de film vergoed. Ook is er een tegoedbon onderweg om het leed te verzachten. Dat laatste is absoluut niet nodig maar geeft zeker het gevoel toch serieus te worden genomen. Zelf hoop ik vooral dat er lering is getrokken uit mijn artikel bij iedereen, zodat de benadering beschreven hieronder in de toekomst verleden tijd is!
Dus dit probleem zou absoluut niet mogen voorkomen!
Film gekocht eind mei op doorreis naar 033FOTOFESTIVAL voor een workshop! Natuurlijk kijk je niet op de verpakking naar de data, ga je er vanuit dat dit product gekoeld bewaard wordt en verwacht je kennis van zaken tijdens je telefoontje.... Data film? Verlopen Juni 2014!
HELAAS, eigenlijk al na mijn telefoongesprek met Calumet had ik beter voorbereid moeten zijn op de afhandeling van deze zaak!
Deze opmerking;
"Dat kan niet" en komt dat bij ons vandaan?
Kom met ALLES langs in Amsterdam...
Enfin, dat heb ik afgelopen dinsdag gedaan...!
Met rekening, de resterende drie packs van totaal negen en uiteraard het foute en uitgedroogde pack gebruikt tijdens de workshop.
Fatsoenlijk leg ik uit waarvoor ik kom, op hun verzoek, toon het bewijs, dat ik heus die film daar heb gekocht. Tijdens het telefoongesprek ook een PUNTJE!
Mensen, werkelijk ongelooflijk wat zich daarna afspeelt...
Mevrouw, we kunnen dit NIET meer afhandelen, U had binnen twee weken na uw aankoop moeten komen. U bent te laat met uw klacht.... ook na overleg op afstand met een iets hogere geplaatste employé. Die overigens geen moeite vertoond even persoonlijk deze klacht te behandelen. Op afstand aanschouw ik deze discussie waarnaar het "hulpje" opnieuw bevestigd dat ik toch binnen die twee weken had moeten reageren.
Schiet mij maar lek, hoe stom kan je zijn?
Moet ik werkelijk voor elke workshop "even" binnen die twee weken film gaan bestellen? Om zodoende rechten te behouden?
Film waarvan je uitgaat bij een gerenomeerd bedrijf dat die een ruime houdbaarheidsdatum heeft? En bovendien op de juiste manier wordt bewaard?
Nou, ik was geschokt! Géén enkele film bij Calumet in Amsterdam word gekoeld bewaard!!! Hun response? Tja de koelkast is onderweg...
Mijn gedachte; Hoeveel jaar???
Helaas is dit niet alles, tot slot van deze enorme ergernis is daar verkoper senior, een man die beweerd enorm véél te hebben gewerkt met Polaroid. Een man die beweerd dat zelfs film van ruim tien tot vijftien jaar nog functioneert. Een man die de brutaliteit heeft zonder slag of stoot te beweren dat de fout absoluut ligt bij mij! WAT dan? Natuurlijk niet goed geplaatst in de camera, verkeerd getrokken na de opname, kortom volledig misbruik van deze film door mij!
Tja, op dat moment ga je koken, zelf met voorliefde voor juist die oude zeer verlopen film, wetend dat je door uitgedroogde chemie een pack verliest, soms meerdere, en je wordt even op deze manier te woord gestaan...
Gewoon schokkend!
Dan worden mijn laatste drie packs plus de cassette van de verloren film aangenomen door Calumet. Het niet in huis hebben van de film en overleg met een ander senior betekend dat deze film niet nu maar zeker later wordt vergoed. Dat was dinsdag nu is het zaterdag....
Tja, ik heb zeer weinig vertrouwen!
Enfin, volgende week wordt waarschijnlijk weer een bellen en een email vol offensief met de firma Calumet in Amsterdam.
Over een koude douche?
Helemaal terecht!!!